Green Cola: Η... ελληνική απάντηση στην Coca Cola από την Ορεστιάδα!


Του Κοσμά Ζακυνθινού
kzakinthinos@pegasus.gr

Με μια εκστρατεία επικοινωνίας που φέρει τον τίτλο «ξε-cola και διάλεξε ελληνικά», η Ένωση Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών από την ακριτική Ορεστιάδα επιχειρεί να υψώσει το ανάστημα της στην «πρωταγωνίστρια» Coca Cola, παρασκευάζοντάς την πανομοιότυπη γευστικά, ελληνική Green Cola.
Η οικονομική κρίση έχει επιφέρει σημαντικές ανατροπές στην αγορά αναψυκτικών, ευνοώντας τις ελληνικές εταιρείες να διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο, έναντι των ξένων πολυεθνικών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ελληνικής καινοτόμου επιχειρηματικότητας αποτελεί η πρόσφατη απόφαση της Ένωσης Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών (ΕΠΑΠ) να διαθέσει στην αγορά το brand Green Cola, το οποίο αυξάνει ολοένα και περισσότερο την παρουσία του στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Αφορμή του νέου εγχειρήματος αποτέλεσε η ολοκλήρωση της συνεργασίας με την 3Ε, για λογαριασμό της οποίας η ΕΠΑΠ εμφιάλωνε και αποθήκευε για 25 ολόκληρα χρόνια τα προϊόντα της, όπως η Coca Cola, η Sprite, κτλ.

Η Green Cola είναι μια αμιγώς ελληνική cola που εμπλουτίζει τη γνωστή cola με καινοτόμες ιδιότητες όπως η παρουσία φυσικής πηγής καφεΐνης από πράσινους κόκκους καφέ και φυσικών αρωματικών υλών, και η απουσία ζάχαρης, ασπαρτάμης, φωσφορικού οξέος και συντηρητικών.
Μισός αιώνας παράδοσης
Αυτή η επιχειρηματική πρωτοβουλία ανήκει στην ΕΠΑΠ ΑΕ (Ένωση Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών) της ακριτικής Ορεστιάδας, που ιδρύθηκε το 1959 από μία ομάδα ντόπιων παραγωγών (Στέργιο Αρβανιτίδη, Κωνσταντίνο Αρβανιτίδη, Σταύρο Μπελιά, Χαράλαμπο Χατζηγιάννη και Αθανάσιο Κουτσιμπάνη) και δραστηριοποιείται εδώ και 53 χρόνια στην παραγωγή και εμφιάλωση αναψυκτικών.

Κατά το ξεκίνημα της πορείας της, οι συνθήκες της εποχής λειτούργησαν ενισχυτικά καθώς το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων άρχισε να ανεβαίνει και τα αναψυκτικά αποτελούσαν επιλογή όλων. Αλλά ήταν το πάθος των ιδρυτών και το όραμά τους για ανάπτυξη και πρόοδο που έκανε την ΕΠΑΠ να μεγαλώσει τόσο που να θέλει και κάτι περισσότερο από την αποδοχή και την επιτυχία στην τοπική κοινωνία του Έβρου. Έτσι, σχεδόν 20 χρόνια μετά, το 1980, η ΕΠΑΠ μεταφέρεται σε καινούργιες εγκαταστάσεις 3.000 τ.μ. με υπερσύγχρονο εξοπλισμό και τρία χρόνια μετά αναλαμβάνει την εμφιάλωση των Coca Cola, Fanta, Sprite για λογαριασμό της 3Ε, αγοράζοντας σύγχρονο ψυκτικό μηχάνημα. Η ανάπτυξη συνεχίζεται, και το 1987 η ΕΠΑΠ αναβαθμίζει εκ νέου τον εξοπλισμό της και αναλαμβάνει την αποθήκευση όλων των προϊόντων 3Ε. Ακολουθούν η νέα γραμμή παραγωγής φιαλών (1990), η γραμμή κουτιών αλουμινίου (1998) και η εμφιάλωση των προϊόντων Soda και Tonic με άδεια της Tuborg-Denmark (1999). Η συνεργασία με την 3Ε θα συνεχιστεί για ακόμα 10 χρόνια, με την ΕΠΑΠ να παράγει προϊόντα αποκλειστικά για λογαριασμό της.
Καινοτομία τα φυσικά συστατικά

Τα 20 αυτά χρόνια γέμισαν την ομάδα της ΕΠΑΠ εμπειρίες και τεχνογνωσία. Τα παιδιά των ιδρυτών μεγάλωσαν και κληρονόμησαν το πάθος τους για αναψυκτικά υψηλής ποιότητας, γεύσεις βασισμένες στην παράδοση, αλλά και νέα πρωτοποριακά προϊόντα, που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις. Από το 1988, η νέα ομάδα αποτελούμενη από καταξιωμένους και αφοσιωμένους συνεργάτες, επιστήμονες στον χώρο των τροφίμων, αλλά και ειδικούς στην παραγωγική διαδικασία, βρίσκεται σε συνεχή διαδικασία αναζήτησης νέων συνταγών συνδυάζοντας τη γνώση της επιστήμης με την εμπειρία χρόνων.

Το τελευταίο διάστημα η ομάδα είχε κατά νου τη δημιουργία ενός προϊόντος «ξεχωριστού» και παράλληλα «διαφορετικού» που θα αποκάλυπτε μόνο αν ήταν 100% σίγουρη για το αποτέλεσμα. Έτσι μετά από αρκετούς μήνες, προς έκπληξη όλων, αποκαλύπτεται η Green Cola, η αγαπημένη γεύση αναψυκτικού, αλλά παρασκευασμένη αποκλειστικά από συστατικά φυσικής προέλευσης.

Ενδυνάμωση της παρουσίας
Εκτός από την πρωτοποριακή Green Cola, που έχει ήδη κερδίσει θέση σε πολλές αλυσίδες super market και σε πολύ περισσότερες καρδιές καταναλωτών, η ΕΠΑΠ διαθέτει μια πλήρη σειρά αναψυκτικών (πορτοκαλάδα, λεμονάδα, γκαζόζα, βυσσινάδα) και mixers (σόδα, τόνικ) με το όνομα Sparky.
Ήδη τα αναψυκτικά της με την επωνυμία Sparky έχουν μπει στα ράφια και είναι περισσότερο γνωστά από την αλυσίδα Carrefour, έχοντας δείξει μια πρόθεση να αμφισβητήσουν την πρωτοκαθεδρία της Coca Cola και των υπολοίπων αναψυκτικών της. Η γεύση επετεύχθη ύστερα από δοκιμές, σε συνεργασία με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο και πλησιάζει στο 99% της γεύσης της κανονικής Coca Cola.

Ωστόσο, με τη Green Cola, θα επιχειρήσουν δυναμικά να ακολουθήσουν το «μοντέλο» της μπίρας Βεργίνα από τη Θράκη, που καταφέρνει και εξορίζει σταδιακά τις μεγάλες πολυεθνικές. Ήδη με τα σήματα Sparky έχει πετύχει ένα μερίδιο της τάξης του 30% στην περιοχή αλλά, οι στόχοι φαίνεται ότι τώρα αναθεωρούνται.
Βλέψεις για Ευρώπη και Μέση Ανατολή
Εκτός από τη συνεργία της με την Carrefour - Μαρινόπουλος, όπου προωθείται η σειρά Sparky, εταιρεία έχει ήδη κλείσει συμφωνίες με αλυσίδες σούπερ μάρκετ (ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης), προωθώντας έτσι την παρουσία της στην κεντρική και νότια Ελλάδα. Ενώ, εκτός συνόρων, η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε επαφή με εταιρείες στην Ευρώπη, τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή, όπου υπάρχει ενδιαφέρον για την Green Cola.


Αφορμή του νέου εγχειρήματος Green Cola αποτέλεσε η ολοκλήρωση της συνεργασίας -υστερα από 25 χρόνια- με την 3Ε
Η ΕΠΑΠ ΑΕ ιδρύθηκε το 1959 στην ακριτική Ορεστιάδα, από μία ομάδα ντόπιων παραγωγών
Το 1980, η ΕΠΑΠ μεταφέρεται σε καινούργιες εγκατα-στάσεις 3.000τ.μ. και 3 χρόνια μετά αναλαμβάνει την εμφιάλωση για λογαριασμό της 3Ε
Η ανάπτυξη συνεχίζεται, και το 1987 η ΕΠΑΠ αναβαθμίζει εκ νέου τον εξοπλισμό της
Η διοίκηση αναζητούσε ένα «ξεχωριστό» προϊόν που θα αποκάλυπτε μόνο εάν ήταν 100% σίγουρη για το αποτέλεσμα. imerisia.gr
http://politis-el.blogspot.gr/2015/07/green-cola-coca-cola.html

Δημοσίευση σχολίου

3 Σχόλια

  1. ριχτε την τιμη ομωσ αν θελετε να γινετε ανταγωνιστικοι κ προσιτοι στο φτωχο ελληνα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι εύκολο να γίνουν ανταγωνιστικοί σε μια εταιρία που έχει πολλαπλάσιο τζίρο. Και πάλι καλά τα πάνε πιστεύω. Με 2,80€ που κάνει στη γειτονιά μου η εξάδα, λιγότερο δηλαδή από μισό ευρώ το κουτάκι, μπορεί κι ο φτωχός Έλληνας να αγοράσει.
      Μην ξεχνάει εξάλλου ο φτωχός Έλληνας, ότι αγοράζοντας ξένο προϊόν για να κερδίσει σήμερα 5-10 cents του ευρώ, γίνεται μακροπρόθεσμα φτωχότερος.

      Διαγραφή
    2. Ε, τσάμπα δε γίνετε να πωλείται. Είναι όμως Ελληνικό προϊόν και αξίζει να της δώσουμε μία ευκαιρία. Είναι γευστική, ίδια με τη Coca-Cola. Δεν είναι και για πέταμα.

      Διαγραφή